Vad jag drömmer om...

Tror nästan inte att det går en enda dag utan att någon frågar om vad man vill bli, vad man ska plugga, om man har några drömmar osv. Tycker faktiskt det kan bli lite jobbigt. Speciellt då man berättar om vad man har tänkt och man ser hur personen som ställde frågan genast har något att tillägga. Kritik får man också alltid och oftast är den negativ. Konstigt det där. Varför vill alla vara med och bestämma över mitt liv? Som att jag inte kan besluta själv över vad jag tycker är viktigast och vad som faktiskt intresserar mig?!

Visst vill man inte ha ett jobb med skitlön, men för mig är pengar långt ifrån allt! Självklart vill jag ut och resa och upptäcka världen, men är jag konstig bara för att jag inte har lust att plugga utomlands eller arbeta?

Jag har nog egentligen väldigt vanliga drömmar. Tråkiga kanske enligt vissa. De jag längtar till mest här i livet är att bli självständig. Jag drömmer om att äntligen få min egna första lägenhet som jag kan inreda hur jag vill. Att få handla hem mat i kylskåpet som bara jag tycker om. Ta körkort. Att ha utbildat mig till något som jag tycker är kul. Skulle även vilja gå en makeup-kurs och lära mig sminka ascooolt! :D
Det är vad jag vill inom de närmsta åren!

Sen självkart vill man ju om några år skaffa familj, en vovve och ett fint hus, men just nu känns det aningens längre bort! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0